SEROWE SZASZŁYKI

W nawiązaniu do zajęć na temat powstawania sera, uczniowie klasy 3. postanowili nie poprzestać tylko na teorii. Na kolejne zajęcia każde z dzieci przyniosło różnego rodzaju sery oraz dodatki do nich – m. in. oliwki, pomidorki koktajlowe, winogrona.

Zachowując wszelkie zasady higienicznej pracy w kuchni oraz po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa, dzieci przystąpiły do przygotowania serowych szaszłyków. Komponowały z przyniesionych składników barwne i zdrowe przekąski. Następnie z apetytem przystąpiły do konsumpcji przyrządzonych smakołyków. Niektórym udało się nawet przezwyciężyć niechęć do spożywania tego typu produktów.

Sprzęt użyty przez uczniów do zrobienia serowych szaszłyków pochodzi z program edukacyjno-technologicznego „Laboratoria Przyszłości” (to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów).

E. Biega, A. Szałajko